Lilla jag, igen

Efter skolan (som slutade 12) skulle jag:
- Ringa sömmerskan (gjorde det, men hon svarade inte.)
- Skriva psykologin.
- Ringa Rune och fixa lite med projektarbetet. (Rune är dock inte hemma än. Måste ringa sen)
- Sätta mig in i partierna lite mer, så att jag vet vad jag ska rösta på.
- Mejla min svenska lärare och fråga vad tusan uppgiften är som ska vara inne på måndag.

Istället tog fotosuget över och jag tog med stativ, reflexskärm och kamera ut i trädgården. Inget märkvärdigt eller så. Det blev bara en enda bild som dög eftersom fokus hamnade fel eller jag såg helt miffad ut. Så i morgon tänkte jag gå och köpa en fjärrutlösare. Det är så kul med självporträtt men det går inte att göra något riktigt kul när man bara kan stå en halvmeter från kameran, så det behövs! Och jag ska börja fota MYCKET mer med mitt fasta 50. Det är så underbart och mycket bättre än mitt Tamron som sätter fokus helt fel fast det är rätt ;p

Kom förövrigt på värsta fotoidén förut som jag vill göra. Nu ska jag bara hitta någon att fota som passar in i min idé!

NU ska jag i all fall skriva psykologin. Och lyssna på disney och paulo!

Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

sv, jag har för mig att det var den jag testade för någon vecka sedan och då funkade fokuseringen. Inte så att den bara fokuserade och sedan vänttade, utan att den fokuserade och tryckte av direkt... men inte helt 100.. 85% säker ;)

2010-09-08 @ 16:24:17
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: MICHAELA D

Svar: Jag har Nikon's :) Den fokuserar först och tar kort direkt när den fångat fokus :)

2010-09-09 @ 18:59:39
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: anonym nea

den här måste du ha som visningsbild på fb!!!! for real

2010-12-02 @ 14:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0